MWC w Szanghaju: Jakie są przyczyny opóźnienia 5G w Europie?

2018.06.29
Autor: Maciej Biegajewski
Podziel się informacją:

MWC w Szanghaju: Jakie są przyczyny opóźnienia 5G w Europie?

Mobile World Congress w Szanghaju był okazją do wymiany wiedzy oraz poglądów odnośnie jednego z najbardziej popularnych i elektryzujących szeroką publiczność tematów. Tym tematem jest wprowadzenie najnowszej sieci 5G na świecie. Mimo starań operatorów telekomunikacyjnych w Europie, postęp we wdrożeniu nowej technologii na Starym Kontynencie nie został oceniony zadowalająco. Głównym argumentem jest fakt, że prace nad standardem 5G są opóźnione w porównaniu z identycznymi projektami w Stanach Zjednoczonych czy w Azji.

Dlaczego prace nad 5G w Europie są opóźnione?

Jednym z ważniejszych powodów opóźnienia krajów Europy, wymieniany przez specjalistów, jest brak zaangażowania. Widać go porównując rynki telekomunikacyjne oraz ich odpowiedniki. Według WCIS, liczba subskrybentów firmy Ovum w UK kształtuje się na poziomie 30 milionów. Dla porównania poziom subskrybentów w Verizon to 160 milionów a w China Mobile aż 1,125 miliardów. Wpływają na to również już istniejące sieci, penetracja rynku, pozycja polityczna i skomplikowane ramy regulacyjne w 28 krajach UE.

Jane Rygaard, szef Nokia 5G Marketing, w czasie rozmowy na MWC w Szanghaju, skomentował iż wprowadzenie najnowszej sieci jest procesem związanym z wieloma sferami życia, potrzeba jest podjęcia nowej mentalności i poszukiwania indywidualnych modeli biznesowych dostosowanych do zmieniającego się klienta.

Rygaard podkreśla wagę połączenia ze sobą wielu składowych takich jak inteligentne środowisko fabryczne, precyzję maszyn czy odpowiednie i zrozumiałe przedstawienie klientowi najnowszych rozwiązań. Praca nad dostosowaniem modeli w Azji trwa od wielu miesięcy – jest kompleksowa, konsultatywna i dokładna, gotowa w niedługim czasie na 5G. Tego brakuje w Europie, która dopiero zaczyna ten wymagający czasu proces dostosowania modeli biznesowych do obsługi branż przemysłowych. USA jest z kolei nakierowane na klienta, chcąc za wszelką cenę zdobyć pierwsze miejsce w wyścigu o 5G.

źródło: telecoms