Znamy nowy plan strategiczny Orange Polska na lata 2017-2020

2017.09.04
Autor: Maciej Biegajewski
Podziel się informacją:
Znamy nowy plan strategiczny Orange Polska na lata 2017-2020

Orange.one – to nazwa nowego planu strategicznego zaprezentowanego przez Orange Polska. Zgodnie z przyjętą wizją, Orange Polska ma być operatorem numer jeden podczas wyboru dokonywanego przez klientów indywidualnych i biznesowych. Plan strategiczny ma działać w oparciu o model biznesowy, który ma zapewnić stabilny wzrost przychodów i zysk.

Główny sposobem osiągnięcia ambitnych celów jest rozwój usług i produktów najwyższej jakości. Ma w tym pomóc kompleksowa rozbudowa sieci światłowodowej i cyfryzacja. Dodatkowo, istotnym obszarem ma być poprawa efektywności operacyjnej.

Pozytywne wyniki realizacji planu działań przedstawionego w lutym 2016 roku dowodzą, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia wzrostu. Wraz z przyjęciem Orange.one przechodzimy do następnego etapu realizacji tej strategii, który określiłbym jako nadanie jej nowej dynamiki. Chcemy nie tylko przywrócić wzrost, ale ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie. Aby osiągnąć ten cel, potrzebujemy sprawniejszej realizacji, jaśniej określonych priorytetów oraz zwiększonej szybkości i elastyczności. We wszelkich decyzjach i działaniach będziemy się kierowali budowaniem wartości, a wszystkie propozycje dla klientów będą się cechowały prostotą i spójnością – powiedział prezes Orange Polska Jean-François Fallacher.

Prezes Orange Polska potwierdził również ambicje chęci bycia liderem rynku pod względem jakości sieci dużych prędkości. Ma to być efekt prowadzonych w dalszym ciągu inwestycji w sieć światłowodową. Ponadto, operator komórkowy promować będzie ofertę konwergentną. Ma to być kluczowa propozycja dla gospodarstw domowych i małych przedsiębiorstw w Polsce oraz rozwijać cyfrowy potencjał sieci sprzedaży i kanałów dystrybucji.

Jakie są główne cele biznesowe Orange do 2020 roku?

  • wzrost klientów konwergentnych o 1-1,5 mln do 2020 roku (obecnie 858 tys.),
  • nawet 6-krotny wzrost klientów światłowodu do 2020 roku (obecnie 140 tys.),
  • wzrost klientów telewizji o 300-600 tys. (aktualnie 792 tys.),
  • osiągnięcie najwyższego w Polsce wskaźnika NPS wśród operatorów telekomunikacyjnych (wskaźnik polecalności sieci liczony na podstawie ankiet do klientów).

 

Sprecyzowano także cele oczekiwane na rynku biznesowym:

  • wzrost liczby klientów komórkowych o 600 tys. (aktualnie 2,4 mln),
  • osiągnięcie 55% udziału klientów konwergentnych w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (aktualnie 24%),
  • ponownie osiągnięcie najwyższego wskaźnika NPS.

 

Inwestycje mają wynieść 2 2018 roku od 2 do 2,2 miliardów złotych. W 2019 roku nakłady finansowe mają pozostać takie same. Z kolei na 2020 rok zarząd Orange przewiduje inwestycję na poziomie 2 miliardów złotych. Na rozbudowę sieci światłowodowej przeznaczonych ma zostać w latach 2018-2020 2,8 miliardów złotych. Dzięki temu sieć ma dotrzeć do 5 milionów gospodarstw domowych.

Stawiamy sobie ambitne cele, ale jesteśmy zdeterminowani, by je osiągnąć. Jesteśmy przekonani, że wraz z przyjęciem Orange.one wprowadzamy odpowiednie plany, odpowiednie struktury i odpowiednie zasoby. – ideę nowego planu strategicznego Orange.one podsumował Jean-François Fallacher.

Orange Polska pozostaje liderem rynku mobilnego w Polsce pod względem liczby posiadanych kart SIM. Na koniec II kwartału 2017 zasięg 3G sieci Orange docierał do 99,6% populacji kraju, a zasięg LTE osiągnął pułap 99,8% populacji

Źródło: Orange