Podsumowanie 2017 w Orange

2018.01.03
Autor: Dagmara Bożek-Andryszczak
Podziel się informacją:

Operator sieci komórkowej Orange wskazał 12 najważniejszych wydarzeń w minionym roku związanych z rozwojem i strategią firmy.

Wśród nich znalazły się takie zagadnienia jak rozszerzenie zasięgu 4G LTE czy wprowadzenie nowych produktów.

W 2017 roku operator stawiał na rozbudowę infrastruktury sieciowej. W styczniu podano informację, że przeszło 99% abonentów w Polsce znajduje się w zasięgu 4G LTE od Orange, a w marcu poinformowano o podpisaniu porozumienia z Ministerstwem Cyfryzacji w sprawie podłączenia ponad 4,5 tysiąca szkół do sieci światłowodowej. Projekt, rozpisany na trzy lata, wspiera tworzenie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, a dzięki niemu wspomniane placówki mają uzyskać dostęp do Internetu o prędkości co najmniej 100 Mb/s.

Wśród nowych produktów w ofercie znalazł się nowy cennik usług roamingowych, zgodnie z którym koszty połączeń za granicą – w Unii Europejskiej i trzech innych państwach europejskich (m.in. Norwegii) – będą takie same jak w Polsce. Zmiany były odpowiedzią na nowe regulacje unijne dotyczące obniżenia kosztów roamingu w myśl zasady Roam Like at Home, które miały zacząć obowiązywać od 15 czerwca 2017 roku.

Operator włącza się również w organizację dużych imprez muzycznych w Polsce, czego przejawem jest chociażby objęcie funkcji głównego sponsora festiwalu Open’er, który od 2015 roku funkcjonuje pod nazwą Open’er Festival Powered by Orange. W 2017 roku podczas imprezy bawiło się ponad 120 tysięcy osób.

Najważniejsze wydarzenia w 2017 roku w Orange można również zobaczyć w formie infografiki na stronie operatora.