Wyniki PLAY za rok 2016

2017.03.15
Autor: RFBENCHMARK
Podziel się informacją:

Wyniki PLAY za rok 2016

PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 26,3% (wzrost o 1,2 pp. r/r), odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA.

EBITDA (ang. Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) – zysk przed odsetkami, podatkami i amortyzacją.

Najważniejsze dane za pełen rok finansowy 2016:

  • Całkowita baza klientów wzrosła do 14,41 mln (+1,9% r/r), natomiast udział klientów kontraktowych wzrósł do 58,0% z 50,0% na koniec roku 2015
  • Przychody operacyjne wyniosły 6 118 mln zł, co stanowi wzrost o 12,5% r/r
  • Przychody od użytkowników wyniosły 3 432 mln zł, co stanowi wzrost o 7,9% r/r
  • Skorygowana EBITDA wyniosła 2 035 mln zł, wzrastając o 14,0% r/r
  • Baza abonencka zwiększyła się o 264 tys. netto, co stanowi wzrost o 1,9% w porównaniu z rokiem 2015
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 grudnia 2016 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 92.1% pokrycia populacji


W 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką, co doprowadziło do dalszego wzrostu przychodów oraz wyniku EBITDA. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 58,0% na koniec 4 kw. 2016 r. w porównaniu z 54,6% na koniec 3 kw. 2016 r. oraz 50,0% na koniec 4 kw. 2015 r.

W 2016 r. skorygowana EBITDA wzrosła w wyniku dalszego zwiększania się bazy klientów kontraktowych, która powiększyła się o 1 297 tys. netto w roku 2016.

W 2016 r. odczuliśmy efekty rejestracji kart prepaid. Pomimo negatywnego wpływu tego procesu na rynek, udało nam się zwiększyć bazę abonencką do poziomu 14,4 mln (w porównaniu z 14,15 mln na koniec grudnia 2015 r.). Na koniec grudnia 2016 r. nasz udział w rynku kształtował się na poziomie 26,3% i pozostaliśmy drugim co do wielkości operatorem infrastrukturalnym (MNO). Wprowadziliśmy także oferty duet, które okazały się być wielkim sukcesem dla PLAY. Nasza baza klientów kontraktowych zwiększyła się do 58% (w porównaniu do 50% na koniec 2015 r.).

Nie ma wątpliwości, że rok 2016 był udany dla PLAY. Odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost na poziomie kluczowych wskaźników finansowych.

-Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

Wyniki PLAY za 4 kw. oraz pełen rok 2016:

Wyniki PLAY za 4 kw. oraz pełen rok 2016 Źródło: blogplay.pl

Wyniki PLAY za 4 kw. oraz pełen rok 2016
Źródło: blogplay.pl


Czytaj również: Internet Mobilny – raport jakości w Polsce 2016


O Play:

P4 Sp. z o.o., spółka prowadząca działalność pod nazwą Play, jest ukierunkowanym na konsumenta operatorem sieci mobilnej świadczącym usługi ponad 14,4 mln abonentów na dzień 31 grudnia 2016 r. Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe, video oraz transmisji danych klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę pod marką parasolową „PLAY”. Play świadczy te usługi, dostępne dla 99% populacji, poprzez swoją rozległą, nowoczesną oraz efektywną kosztowo sieć telekomunikacyjną 2G/3G/4G LTE, a także w oparciu o długoterminowe umowy o roamingu krajowym/współdzieleniu sieci zawarte z trzema pozostałymi operatorami sieci komórkowych w Polsce.


Ostrzeżenie:

Niniejszy komunikat prasowy zawiera oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych. Do oświadczeń tego rodzaju nie należy przykładać zbytniej wagi, ponieważ narażone są one na liczne ryzyka oraz niepewności związane z działalnością oraz otoczeniem gospodarczym Play Holdings 2 S.á r.l. oraz jej spółek zależnych (łącznie zwanych jako „Spółka”), które są trudne do przewidzenia oraz na które Spółka może nie mieć wpływu. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawierają informacje odnośnie potencjalnych lub spodziewanych wyników działalności Spółki, w tym opisy jej strategii biznesowej. Oświadczenia te często zawierają takie wyrażenia jak „może”, „będzie”, „mogłoby”, „byłoby”, „powinno”, „oczekuje się”, „planuje się”, „przewiduje się”, „zamierza się”, „dąży się”, „uważa się”, „ocenia się”, „przewiduje się”, „potencjalny”, „w dalszym ciągu”, „rozważa się”, „możliwy” i podobne. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są oparte na naszych bieżących oczekiwaniach oraz ocenach dotyczących przyszłych wydarzeń i trendów, które wywierają bądź też mogą wywierać wpływ na naszą działalność biznesową. Należy rozumieć, iż oświadczenia tego rodzaju nie stanowią gwarancji efektywności ani wyników. Dotyczą one zidentyfikowanych i niezidentyfikowanych ryzyk, niepewności oraz założeń. Mimo iż Spółka uważa, iż niniejsze oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych są oparte na rozsądnych założeniach, należy mieć świadomość, że wiele czynników może wywrzeć wpływ na bieżące wyniki finansowe lub operacyjne, w wyniku czego rzeczywiście odnotowane wyniki mogą znacząco różnić się od wyników zawartych w oświadczeniach dotyczących zdarzeń przyszłych.

Źródło: blogplay.pl


sales
sales

Ukryj komentarze
2
  1. Seba Marzec 16, 2017 00:21

    Pomimo słabej jakości sieci i usług dalej idą do góry. Czyli w Polsce głownie liczy się marketing i oferta tańsza o parę złotych :/

    • Robert Marzec 16, 2017 22:30

      Jaka tam tańsza – to samo co w Orange a jakość u nich zdecydowanie lepsza.