Z jakimi problemami boryka się nowy lider usług telekomunikacyjnych – Huawei?

2018.03.19
Autor: Maciej Biegajewski
Podziel się informacją:
Z jakimi problemami boryka się nowy lider usług telekomunikacyjnych – Huawei?

Nastąpiła zmiana w pozycji światowego dostawcy usług telekomunikacyjnych. Huawei, mimo nieprzychylności niektórych rządów, zajmuje pierwsze miejsce. Wyprzedza tym samym szwedzkie przedsiębiorstwo Ericsson.

Przeszłość obecnego lidera przysporzyła mu wiele trudności na kilku ważnych rynkach, m. in. w Australii oraz USA, co spowodowane było wcześniejszymi powiązaniami z chińskimi siłami zbrojnymi. Spowodowało to strach o bezpieczeństwo danych i dyskusje nad ochron prywatności.

Było to szczególnie widocznie ze względy na mające miejsce w tym roku próby wejścia na rynek smartfonów w USA w porozumieniu z AT&T. Umowę odrzucono z godziny na godzinę. Przyczyną mógł być komentarz osób reprezentujących prawodawcę, którzy przekonywali amerykańskich operatorów o grożących trudnościach związanych z zawieraniem umów z rządem, jeżeli będą mieli podpisane umowy z Huawei.

Mimo problemów na rynku światowym, Huawei ciągle się rozwijał, zwiększając swoją potęgę. Jak podaje firma badawcza IHS Markit, udział firmy wzrósł do 28 procent w 2017 roku z 25 procent w roku poprzednim.

2012 był rokiem podczas którego USA zabronił wszystkim krajowym przewoźnikom zakupu sprzętu zarówno od ZTE jak i od Huawei. Rok później Australia zakazała chińskiemu gigantowi dostarczenia sprzętu wykorzystywanej w krajowej szybkiej sieci szerokopasmowej o wartości 38 mld USD.

Nastawienie do chińskiego producenta nie ulega zmianie wśród agencji rządowych. W styczniu 2018 rząd amerykański wprowadził ustawę, w której zakazano federalnych zakupów sprzętu telekomunikacyjnego od Huawei. Ciosem ze strony Australii jest z kolei wycofanie smartfonów Huawei i ZTE. Oficjalnym powodem są kwestie bezpieczeństwa narodowego.

IHS Markit utrzymuje, że całkowite przychody z branży globalnej infrastruktury mobilnej wyniosły w ubiegłym roku 37,2 miliardy USD, co oznacza spadek o 14% z 43,3 miliarda USD w 2016 roku.

źródło: telecomstechnews.com