Co UKE sądzi o usłudze powszechnej?

2019.02.23
Autor: Anita Karpińska
Podziel się informacją:
Co UKE sądzi o usłudze powszechnej?

Przenieśmy się kilka lat wstecz. Wiele osób nie posiadało telefonów komórkowych, za to w każdym domu królowały telefony stacjonarne. Pamiętasz jeszcze dużą słuchawkę i charakterystyczny, zakręcony kabel, którym wszyscy bawili się podczas rozmowy? Teraz królują smartfony i inne urządzenia mobilne. Czy to koniec ery telefonów stacjonarnych? Przyjrzyjmy się do jakich wniosków doszło UKE w raporcie o usłudze powszechnej.

Jak można się spodziewać Urząd Komunikacji Elektronicznej zauważył nieznaczny udział osób korzystających z telefonów stacjonarnych. Ponadto, liczba korzystających jak i oferujących usługi wciąż spada. Osoby, w których domach wciąż możemy znaleźć aparaty nie likwidują ich głównie z przyzwyczajenia. Rynek zdominowały telefony komórkowe, co potwierdza, iż 9 z 10 osób korzysta z telefonów bezprzewodowych. Niespełna co 10 osoba korzysta z telefonów stacjonarnych.

Według opinii badanych (75 %) telefony komórkowe spełniają wszystkie funkcje jakie posiada telefon stacjonarny (dodatkowo posiadając masę innych zalet, przydatnych aplikacji i funkcji) co znacząco wpływa na niekorzyść telefonów stacjonarnych.

Usłudze powszechnej pomagają przedsiębiorstwa, w 23,3 % firm znajdziemy telefon stacjonarny. Wyróżniono dwa główne powody: ułatwienie funkcjonowania (49,3 proc.) oraz fakt, iż numer stacjonarny zwiększa wiarygodność firmy (50 %).

UKE przyznaje, że do zapewniania usług telefonicznych i internetu nie są potrzebne usługi stacjonarne, wszystko zapewnia dostęp w telefonii komórkowej. Czy koniec telefonów stacjonarnych jest bliski tak jak odtwarzaczy VHS?

Źródło: https://www.telko.in/