Inteligentny chatbot bankowy

2018.12.14
Autor: Anita Karpińska
Podziel się informacją:
Inteligentny chatbot bankowy

Każdy z nas na pewno spotkał się z chatbotem – programem, który odpowiada w dany sposób na sekwencję pytań. A gdyby pójść o krok dalej i zamiast pytań dać mu polecenia, które dodatkowo zostaną przez niego wypełnione?

Bank Millenium postanowiło zrealizować podobny pomysł i zrodził się pomysł asystenta o nazwie Milla, który wykona transakcje bankowe. Bank jako pierwszy w Polsce próbuje takiego rozwiązania, pozwalającego na jak najszybsze wypełnienie oczekiwań klienta.

Z programem komputerowym można rozmawiać w formie tekstowej lub głosowej. Program rozpoznaje intencje głosu, oparty jest również na mechanizmie zmieniającym tekst na mowę. Milla „ciągle się uczy” więc na razie umie podstawowe funkcje – przelewy, doładowania kart płatniczych prepaid oraz telefonu. Dodatkowo może pokazać historię transakcji i nadchodzące płatności jak również udaną transakcję – dotarcie przelewu do odbiorcy oraz dane banku.

Choć niektórym takie rozwiązania mogą wydawać się lekko abstrakcyjne, Bank Millenium wierzy, iż jest to dopiero początek zmian w świecie finansów, zaś  w przyszłości kontakt klienta z bankiem opierać się będzie w głównej mierze na chatbotach, robo-doradcach i sztucznej inteligencji.

Źródło: https://mobirank.pl/