Koreański operator SK Telecom przekraczył milion abonentów 5G

2019.08.27
Autor: Maciej Biegajewski
Podziel się informacją:

Koreański operator SK Telecom przekroczył milion abonentów 5G

W zeszłym tygodniu południowokoreański dostawca usług łączności komórkowej SK Telecom ogłosił, że przekroczył próg miliona abonentów 5G zaledwie 140 dni po uruchomieniu usługi, dwa razy szybciej niż miało to miejsce w 2011 w przypadku usługi LTE.

Gdzie zatem leży różnica? Średnie zużycie danych przez klientów 5G jest o 65% wyższe niż w sieci LTE.

Średnio, miesięczne zużycie danych przez użytkowników LTE w sieci SK Telecom wynosi 20,4 GB. W przypadku abonentów 5G, liczba ta wynosi 33,7 GB.

Według czołowej firmy analitycznej Moor Insights, SK Telecom jest światowym liderem w obszarze 5G. Firma pozyskała pierwszych abonentów 5G, w tym artystów K-pop i sportowców, w kwietniu. Obecnie posiada ponad 30,000 stacji bazowych sieci 5G, co jest imponującą liczbą biorąc pod uwagę wielkość kraju.

SK Telecom twierdzi, że posiada łącznie 28 milionów abonentów, z czego 3,5% z nich przeszło do sieci 5G.

Według Patricka Moorheada, założyciela i prezesa Moor Insights and Strategy, podczas gdy wielu operatorów omawia ideę 5G, oczywistym jest, kto faktycznie jest światowym liderem pod względem liczby abonentów 5G- SK Telecom.

Południowokoreański gigant przewiduje, że jego wskaźnik przyjęcia wzrośnie wraz z dodaniem nowego Samsunga Galaxy Note 10 5G do oferty produktowej, składającej się obecnie z trzech smartfonów 5G Galaxy S10 5G, V50 ThinQ 5G oraz Galaxy Note 10 5G.

Najbardziej godnym uwagi jest jednak wzrost zużycia danych o 65% po przejściu na technologię 5G, co ma istotne konsekwencje zarówno dla sieci, operatorów jak i dostawców treści.

Chociaż mało prawdopodobne jest, aby technologia 5G od razu zmieniła cyfrowy świat, z pewnością będzie miała głęboki wpływ na konsumpcję mediów, rozrywkę oraz modele pracy zdalnej.

Ryu Young-sang, wiceprezes SK Telecom, zapewnia że firma będzie nieustannie wdrażać innowacyjne pomysły i usługi w celu poprawy i zróżnicowania doświadczenia 5G dla swoich abonentów.

Źródło: Forbes