Polacy chętnie korzystają z bankowości mobilnej i płatności mobilnych

2019.11.28
Autor: Maciej Biegajewski
Podziel się informacją:

Polacy chętnie korzystają z bankowości mobilnej i płatności mobilnych

Mastercard przygotował raport dotyczących adaptacji cyfrowych rozwiązań finansowych w krajach byłego bloku komunistycznego. Polska wyróżnia się popularnością płatności i bankowości mobilnej na tle innych krajów Europy. Różnica jest również widoczna na tle “bratnich” krajów Europy Środkowo-Wschodniej, które dzierżyły podobny los historyczny.

Specjaliści twierdzą, że to właśnie trudne losy Polski po drugiej wojnie światowej zdecydowały o niezwykle szybkim rozpowszechnieniu innowacyjnych rozwiązań w tym sektorze. Konieczność budowy od podstaw całego nowoczesnego systemu bankowego i finansowego po transformacji ustrojowej była wyjątkowym czynnikiem, który napędził rozwój tej gałęzi innowacji nad Wisłą. Co ciekawe jednak, inne kraje z komunistyczną przeszłością także odstają od naszych wyników.

Mastercard oszacował, że 81% Polaków korzysta z bankowości online, gdy w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej ten wynik plasuje się mniej więcej na poziomie 63%.

Nieco bardziej zrównujemy się w kontekście bankowości mobilnej. Blisko dwie trzecie Polaków (63%) aktywnie z niej korzysta. W pozostałych krajach z tej części kontynentu jest to nieco ponad 50% ludności.

Właśnie nieco ponad 50% Polaków korzysta z płatności mobilnych, co warto porównać do poziomu 40% osiągniętych w pozostałych krajach będących po wojnie za “żelazną kurtyną”. Średnio w Polsce 10 razy w miesiącu płacimy mobilnie, a nasi sąsiedzi – około 5,4.

W wielu dziedzinach naszego życia rozwiązania elektroniczne już wyparły te analogowe. Jak wynika z naszego badania, polscy konsumenci bardzo chętnie korzystają już z cyfrowych usług, szczególnie w zakresie finansów i płatności, i w tym aspekcie znajdujemy się w regionalnej awangardzie. Zaznajomienie się z nowymi technologiami często wymaga od użytkownika opanowania nowych umiejętności i zmiany zachowań, ale nasze badanie potwierdza, że Polacy są chętni, by korzystać z cyfrowych rozwiązań, szczególnie kiedy widzą wynikające z tego realne korzyści – wyjaśnia Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Link do informacji prasowej i raportu  znajduje się tutaj.

Źródło: Antyweb/ inf. prasowa